
İndirimin uygulandığı tarihten önceki otuz gün içinde uygulanan en düşük fiyatın esas alınmasına yönelik kural nasıl uygulama alanı bulacaktır?
SİZDEN GELEN SORULAR - - 13 Nisan 2022
YANIT: Örneğin, Değişiklik Yönetmeliği’nin yürürlüğe gireceği tarihten itibaren yürütülecek bir kampanya reklam sürecinde; aşağıda yer alan tablodaki gibi fiyatlandırma öngörülmektedir.
Tarih |
Fiyat |
01.03.2022 |
100-TL |
15.03.2022 |
80-TL |
20.03.2022 |
100-TL |
30.03.2022 |
70-TL |
Bu doğrultuda, indirim uygulayan şirket tarafından ürünün 30.03.2022 tarihinde yapmış olduğu indirime ilişkin reklamlarda, söz konusu ürünün fiyatının 80-TL’den 70-TL’ye indirildiği belirtilmek zorundadır. Ancak, ilgili senaryoda ürünün 30.03.2022 tarihinde yeniden 80 TL’ye satıldığını varsaydığımızda şirket tarafından son 30 gün içerisinde daha önce aynı fiyatla satış gerçekleştirilmiş olduğundan bahisle bundan sonraki süreçte ürünün 100-TL’den 80-TL’ye indirildiğine dair herhangi bir şekilde reklam kampanyası yürütülmesi söz konusu olmayacaktır. Keza, 30 gün içerisinde işbu ürüne uygulanan en düşük fiyatın 80-TL olduğu görülmektedir.