Sosyal Sorumluluk Sahibi Şirketler ve ESG Skorlaması
04 Temmuz 2024ESG danışmanlığı, bir şirketin operasyonlarından kaynaklanan çevresel, sosyal ve yönetişim etkilerini araştırma sürecidir. Yatırımcılar, bir şirketin uzun vadeli değer yaratma planını anlama ve güvenilir bilgi alma konusunda giderek daha kararlı hale geldikleri için şirketleri ESG planlarını uzun vadeli stratejilerine entegre etmeleri konusunda teşvik ediyorlar.
İyi bir ESG stratejisi, bir şirketin karbon ayak izini azaltma, yeşile yönelme, çeşitliliği teşvik etme veya çalışanların sağlıklı yaşam programlarını uygulamaya koyma çabaları gibi çeşitli sürdürülebilirlik faktörlerini içerir. Aynı zamanda bir işletme için en önemli olan ve hayata geçirilmesi en kolay olan girişimlere de odaklanır. Bu nedenle, bir ESG stratejisi bir şirketin yatırımcının güvenini kazanmasının, müşteri sadakati kazanmasının, işletme maliyetlerini azaltmasının ve hem varlık yönetimini hem de finansal performansı iyileştirmesinin yolunu açar. ESG çerçevesini kullanmak hem işletmelere hem de yatırımcılara somut faydalar sağlayabilir. İşletmeler için, daha büyük bir sermaye havuzuna erişim sağlar ve daha güçlü bir marka kimliğini teşvik eder; yatırımcılar, ESG merkezli bir markayla ilişkili yatırımlar yoluyla değerlerini sergileyebilir ve genellikle geleneksel yaklaşımlara benzer veya onlardan daha iyi getiriler elde edebilirler.
ESG ölçümleri işletmelerin pazardaki konumlarını oluşturmalarına ve sürdürmelerine olumlu bir şekilde yardımcı olabilir. Tüketiciler satın aldıkları ürün ve hizmetlerin sosyal ve çevresel etkileri konusunda giderek daha fazla endişe duyuyor ve birçoğunun ESG performansları konusunda şeffaf olan şirketleri destekleme olasılıkları artıyor. Yatırımcılar ayrıca şirketleri değerlendirmek için sıklıkla ESG ölçümlerini kullanıyor ve düşük puan alan kuruluşların sermaye artırması veya yeni yatırım çekmesi daha zor olabiliyor. Genel hatları ile ESG’nin firmalar için avantajları ;
- Rekabet avantajı
- Yatırımcı üzerinde pozitif etki
- Finansal performansı artışı
- Kullanıcı sadakati
- Sürdürülebilir şirket operasyonları şeklindedir.
Riski yönetmenin yanı sıra, ESG ölçümleri işletmelerin pazardaki konumlarını oluşturmalarına ve sürdürmelerine olumlu bir şekilde yardımcı olabilir. Tüketiciler satın aldıkları ürün ve hizmetlerin sosyal ve çevresel etkileri konusunda giderek daha fazla endişe duyuyor ve birçoğunun ÇSY performansları konusunda şeffaf olan şirketleri destekleme olasılıkları artıyor. Yatırımcılar ayrıca şirketleri değerlendirmek için sıklıkla ÇSY ölçümlerini kullanıyor ve düşük puan alan kuruluşların sermaye artırması veya yeni yatırım çekmesi daha zor olabiliyor.