Sözlük anlamıyla Mevzuat, bir ülkede yürürlükte olan kanun, tüzük, karar, yönetmelik, tebliğ ve benzeri yasal düzenlemelerin bütünü demektir. Yasama Organının (TBMM) ve Yürütme Organının ve diğer kuruluşların (Bakanlar Kurulu, Bakanlıklar, Müsteşarlıklar, Genel Müdürlükler, Diğer Kamu Kurumları, Üniversiteler vb.) kendilerine Anayasa ile tanınan yetkiler doğrultusunda yaptıkları yasal düzenlemeler şeklinde de tanımlanabilir
Hukukun genel yapısının çok kapsamlı ve karmaşık olması ve ayrıca ülkemizde mevzuat değişikliklerinin çeşitli nedenlerle çok yoğun ve sık olması mevzuat takibini zorunlu hale getirmektedir.
Mevzuat, 1322 sayılı Kanun gereğince Resmi Gazete’de yayımlanır. Resmi Gazete günlük olarak yayımlanır. Cumhuriyet kurulduğundan bu yana her gün çıktığı düşünülürse belki de milyonlarca sayfaya tekabül eden Resmi Gazete’nin işlevi sadece günlük haber verme niteliğindedir. Ancak, ne gibi değişiklikler oldu, hangi mevzuat yürürlükten kalktı, neler eklendi gibi soruların cevaplarını Resmi Gazete ciltlerinin hepsi mevcutlu olsa bile araştırmak ve bir sonuca varmak hemen hemen imkansızdır. Mevzuat yayıncılığı sayesinde herhangi bir mevzuatta değişen, eklenen, yürürlükten kaldırılan hükümler metne işlenerek güncel, doğru, yürürlükte olan uygulanması gereken mevzuata ulaşılabilmektedir. Yine mevzuat yayıncılığının bir fonksiyonu olarak, bütün hukuk sistemi içinde mevzuat taranarak herhangi bir konuyla ilgili, örneğin TEŞVİK’le ilgili mevzuat bir arada sunulabilmektedir.
İstanbul Sanayi Odası’na kayıtlı en büyük 1000 şirketin 800’ünden fazlası
Türkiye’deki tüm Bankalar, Sigorta Şirketleri, Leasing Şirketleri, Aracı Kurumlar
Önde gelen Yeminli Mali Müşavirler, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler, Serbest Muhasebeciler, Denetim ve Muhasebe Şirketleri
Avukatlar ve Hukuk Büroları, Barolar
Gümrük Müşavirleri
Belediyeler
Küçük ve orta ölçekli işletmeler (Kobi’ler)
Kamu Kurum ve Kuruluşları
Üniversiteler
Sağlık Kuruluşları
Web sitemizdeki güvenli alışveriş bölümünden veya 0212 282 39 00 – 278 62 90 numaralı telefonlarımızdan Pazarlama ve Satış Departmanımızı arayarak abone olabilirsiniz.
LYY mevzuat serileri Resmi Gazete’de ve Resmi Gazete dışında yayımlanmış mevzuattan oluşur, yorum içermez. Mevzuattaki ek ve değişiklikler, konulan notlarla yerlerine işlenerek mevzuatın güncelliği sağlanır. Ayrıca birbirleriyle ilgili konulardaki mevzuata karşılıklı notlar konarak, atıflar yapılarak ve elektronik ortamda bunlara ek olarak linkler verilmek suretiyle abonenin konuyu daha kolay incelemesi sağlanır. Ancak aylık olarak yayınlanan LY Mevzuat Dergisi'nde yorumlara ve mevzuatta tereddüt doğuran hususların aydınlatılmasına yönelik yazılara yer verilmektedir.
LYY mevzuat serilerinde yer alan mevzuattaki ek ve değişiklikler Resmi Gazete’den günü gününe takip edilerek mevzuat güncellenir.
Abone lere verilen telefonla uzman desteği, abone oldukları mevzuat serilerinde yer alan konuları basılı ortamda hangi ciltlerde; elektronik ortamda ise hangi arama yöntemiyle nerede ve nasıl bulacakları ve mevzuat konularıyla ilgili ihtiyaç duydukları konularda bilgilendirme hizmetini içerir.
Bütün yargı organlarının kararları YARGI KARARI olarak anılır. Yargı kararları mevzuat tanımı içinde yer almazlar. Ancak, YARGI KARARLARI benzer olaylarda örnek teşkil etmeleri açısından uyuşmazlıkların tarafları ve hukuki süreçte görev alan hukukçular, özellikle avukatlar açısından önem arz etmektedir.
Değişen yapraklar şeklinde hazırlanan basılı ortamdaki yayınlarımızla ilgili mevzuat değişiklikleri ve ilaveleri, kitaplardaki yerlerine işlenerek en seri şekilde abonelerimize gönderilmektedir.
Basılı ortamdaki mevzuat, değişen yapraklar sisteminde hazırlandığı için; eski yapraklar atılıp; yerlerine yeni yapraklar konularak, mevzuatın güncelliğini sürekli olarak muhafaza edilmesi sağlanmaktadır. Ayrıca, aboneye gönderilen her değişikliğe bir sevk numarası verilerek, abonenin değişiklikleri takip etmesine de yardımcı olunmaktadır
Abone liği devam eden müşterilerimizin talep etmeleri halinde, fiyat listemizdeki kitap satış bedellerinin sadece %50’si karşılığında ellerindeki ciltleri güncel durumdaki yenileri ile değiştiriyoruz.
Basılı ortamdaki mevzuatın tamamı elektronik ortamda da yer almaktadır. Abone , kendi tercihine göre istediği mevzuat serisine istediği ortamda abone olabilmektedir.
Lebib Yalkın Yayımları ve Basım İşleri A.Ş.’nin internet ortamındaki ürünü olan Mevbank, hukuk, vergi, ticaret, dış ticaret ve gümrük ve sosyal güvenlik, belediye, bankacılık, sigortacılık, turizm, eğitim, devlet memurları, fikri ve sınai haklar, dernekler, vakıflar, sağlık, Avrupa Birliği vb... birçok konuda kanunlar, kanun hükmünde kararnameler, kararnameler, tebliğler, yönetmelikler, genelgeler, Anayasa Mahkemesi, Danıştay, Yargıtay ve Sayıştay Kararlarını kapsayan 63 mevzuat serisinden oluşan bir mevzuat bilgi bankasıdır.
Mevbank sistemi sınırsız sayıda kullanıcıya kadar abonelik imkan tanımaktadır.
Mevbank, isterseniz abone olunan mevzuatta isterseniz de tüm mevzuatta gelişmiş arama motorları ile kelime, kavram, numara ve tarih gibi değişik kriterlere göre veya mevzuat uzmanlarımız tarafından titizlikle hazırlanan anahtar kelimelere göre arama yapılarak istenilen mevzuata en kısa zamanda erişme imkanı vermektedir. Ayrıca Yargıtay Kararları ve T.C. Külliyatı isimli ürünümüzde merci, esas no, karar no, karar tarihi gibi birçok ek kritere göre de arama yapabilirsiniz.
Lebib Yalkın Mevzuat Dergisini abone olmadan o ayki sayısını Pazarlama ve Satış Departmanımızı arayarak satın alabilirsiniz. Ayrıca anlaşmalı olduğumuz kitabevleri ve gazete bayilerinden de dergimizi temin edebilirsiniz. Dergimizin satıldığı yerler için detaylı bilgiyi 0212 282 3900 ‘ı arayarak öğrenebilirsiniz.
Lebib Yalkın Akademi genel olarak Lebib Yalkın’ın mevzuat yayıncılığı konusundaki 70 yıla yakın tecrübesinden yola çıkarak hukuk, vergi, finans-muhasebe, sosyal güvenlik ve yönetim sistemleri olarak adlandırılan iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve gıda alanlarında eğitimler düzenlemektedir. Bunun yanı sıra insan kaynakları, kişisel gelişim ve satış-pazarlama gibi alanlarda da deneyimli eğitmenlerimizle eğitimler organize etmekteyiz.
Online eğitimlerimizi kendimize ait Zoom tabanlı platformumuz üzerinden düzenlemekteyiz. Kurumlara özel olarak düzenlediğimiz eğitimlerimizde kurumun talebi doğrultusunda Zoom dışındaki farklı platformlardan da eğitimler düzenleyebilmekteyiz.
Eğitim tarihinden önce eğitim katılımcılarımıza eğitime giriş için gerekli olan kullanıcı adı, şifre ve giriş bağlantısını e-posta yoluyla göndermekteyiz. Eğitim saati geldiğinde kendinize ait kullanıcı adı ve şifre ile sistemimize giriş yapmanız ve açılan ekranın sol menüsünde yer alan “Canlı” butonuna tıklamanız gerekmektedir. Daha sonra karşınıza çıkan ekranda katılacağınız eğitimi göreceksiniz. Eğitimin başlangıç saati gelmişse ve eğitmen eğitimi başlatmışsa yeşil renkli “Başlat” butonunu göreceksiniz. Bu butona tıkladığınızda program otomatik olarak Zoom’a bağlanacak ve eğitime giriş yapmış olacaksınız. Bu aşamalarla ilgili bir sorun yaşamanız durumunda 0212 282 39 00 numaralı telefondan ya da akademi@lebibyalkin.com.tr adresinden bize ulaşmanız yeterlidir.
Katılmak istediğiniz eğitimin sayfasında yer alan “Başvur” butonunu tıklamanız ve açılan sayfada çıkan formu doldurmanız başvuru için yeterlidir. Kredi Kartı ile ödeme yapmak isterseniz bu sayfada ödemenizi yaparak eğitime kesin kayıt yaptırmış olursunuz. Havale yöntemi ile ödeme yapmak isterseniz e-posta adresinize gönderilen banka hesap numaralarımıza gerekli ödemeyi yapmanız ve ödeme dekontunu akademi@lebibyalkin.com.tr adresine göndermeniz kesin kayıt için yeterli olacaktır.
Eğitim başvuru formunu doldurduğunuzda ödeme yönteminizi seçebilirsiniz. Kredi kartı ile ödemek isterseniz sayfa üzerinden ödemenizi yapabilirsiniz. Havale yöntemi ile ödeme yapmak isterseniz e-posta adresinize gelecek olan banka hesap bilgilerimize ödemenizi yapmanız ve ödeme dekontunu akademi@lebibyalkin.com.tr adresine göndermeniz gerekmektedir
Kredi kartınızla ya da havale yoluyla eğitim ödemenizi yapabilirsiniz.
Lebib Yalkın Akademi olarak kurumlara özel eğitimler düzenlemekteyiz. Bugüne kadar deneyimli eğitmen kadromuz ve organizasyonel başarımızla bir çok kamu kurumu ve özel kurumda çok kapsamlı eğitimler gerçekleştirdik. Kurumunuza özel eğitim talepleriniz için akademi@lebibyalkin.com.tr adresinden ya da 0212 282 39 00 numaralı telefondan bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Kurumlara özel eğitimleri kurumun talebi doğrultusunda yüz yüze ya da online eğitim modeli ile gerçekleştirebilmekteyiz. Online eğitimlerimiz Zoom tabanlı eğitim platformumuz üzerinden canlı olarak organize edilmektedir. Eğitim sırasında katılımcılar sorularını yazılı ve sözlü olarak sorabilirler ve sorularına anında cevap alabilirler.
Eğitimlerimizin sonunda katılımcılarımıza eğitim katılım belgesi verilmektedir.
Eğitimlerimizin bir çoğunda eğitim sunumunu ve eğitimle ilgili eğitmenimizin derlediği diğer yardımcı dokümanları katılımcılarımız ile paylaşmaktayız. Ancak bu durum eğitmenimizin izini doğrultusunda gerçekleştirilmektedir. Eğitmenimiz kendisinin hazırlamış olduğu içeriklerin paylaşılmasına izin vermemesi durumunda eğitim dokümanlarını paylaşamıyoruz.
Genel katılıma açık eğitimler zaman zaman yeterli katılımcı olmaması sebebi ile ileri bir tarihe ertelenebilmektedir. Ertelenen tarih sizin için uygun değilse başvurunuzu iptal edebilirsiniz. Bu eğitim için ödeme yaptıysanız yaptığınız ödemeyi geri isteyebilir ya da ileride farklı bir eğitime katılmak üzere eğitim hakkınızı saklı tutabilirsiniz.
Lebib Yalkın Akademi Kamu Gözetimi Kurumu’nun (KGK) akredite eğitim kurumudur. Lebib Yalkın Akademi olarak KGK Bağımsız Denetçi Eğitimleri düzenlemekteyiz. Bu eğitimlere katılan bağımsız denetçiler eğitim sonunda almış oldukları sertifikaları KGK’nın sistemine girerek temel mesleki konular alanındaki kredilerinizi tamamlayabilirsiniz.
Kurumunuzdaki süreçleri iyileştirmek, hataları ya da eksiklikleri tespit etmek ve çalışanlarınızı geliştirmek için danışmanlık hizmeti almanız son derece önemlidir. Sizlerin sürekli içerisinde bulunduğunuz bir yapıda eksiklikleri ve hataları tespit etmeniz güç olabilir. Ancak bu konuda geniş bir mesleki tecrübeye sahip olan danışmanlarımızın dışarıdan bir göz olarak kurumunuzda yapacağı inceleme daha önce fark etmediğiniz noktaları gün yüzüne çıkartarak kurumunuzu olası bir cezadan kurtarabilir ya da iş süreçlerinizi daha da geliştirmenize yardımcı olabilir.
Lebib Yalkın Akademi’nin deneyimli danışmanları ve uzman kadrosu ihtiyacınızı doğru bir şekilde tespit ederek, sizlere güvenilir ve ölçülebilir veriler sunuyoruz.
Danışmanlık süresi kurumunuzun ihtiyaçlarına göre değişkenlik göstermektedir. Ancak genel olarak iki tip danışmanlık modelimiz bulunmaktadır. Birincisi proje bazlı danışmanlık hizmeti. Bu hizmette yapılacak olan iş tespit edilir, bu işin en doğru şekilde yapılabileceği saptanarak bu süre boyunca danışmanlık hizmeti verilir. Yapılacak olan çalışma sona erdiğinde danışmanlık hizmeti de sona ermiş olur. Örneğin Bütçe Planlama Danışmanlığı hizmetimizde kurumunuzun büyüklüğüne, yıllık ciro hedeflerine bakılarak bir zaman planlaması çıkartılır ve bu süre içerisinde firmanızın yıllık bütçe planı hazırlanır. Daha sonra danışmanlık hizmeti sona ermiş olur.
İkinci model ise yıllık bazlı danışmanlık hizmetimizdir. Bu hizmetimizde firmanızdaki bir departmanın iş süreçlerinin oturtulması, düzenli olarak denetlenmesi ve eksikliklerin tespit edilerek raporlanması gibi işler yapılmaktadır.
İlk olarak kurumunuzun danışmanlık talebi, bu konudaki ihtiyaçlarınız ve beklentileriniz alınmaktadır. Daha sonra uzman danışmanımız, danışmanlık hizmetleri yöneticimiz ve kurumunuzdan ilgili kişilerin katılacağı bir toplantı organize edilmektedir. Bu toplantı sonrasında kurumunuzun mevcut durumunu net olarak anlayabilmek adına kurumunuzdan bazı bilgi ve belgeler talep etmekteyiz. Tüm bu veriler ışığında kurumunuza en doğru hizmeti sunabilmemiz için bir proje planı hazırlanarak kurumunuza sunulmaktadır. Kurumunuzun bu proje planı ile ilgili talep ve istekleri doğrultusunda proje planı revize edilerek son haline getirilmekte ve tarafların üzerinde mutabık kaldığı proje planı üzerinden danışmanlık hizmeti verilmektedir.
Danışmanlık hizmeti verdiğimiz alanlar; Hukuk, Finans-Muhasebe, Sosyal Güvenlik, Mevzuat Takibi, İnsan Kaynakları, Yönetim Sistemleri’dir. Bu ana başlıklar altında sizlerden gelecek olan bütün talepleri değerlendirebilmekteyiz.
Danışmanlık teklifi almak için öncelikle hangi alanda danışmanlık talebiniz var ise web sitemizde bu alanı seçerek açılan sayfadaki formu doldurmanız gerekmektedir. Daha sonra Danışmanlık Hizmetleri Yöneticimiz sizinle iletişime geçerek ihtiyaçlarınızı dinleyecek ve konuyla ilgili danışmanımıza konuyu aktararak kurumunuzun ihtiyaçlarına uygun bir proje hazırlayarak sizinle paylaşacaktır.