MEVZUATTAKİ SON
DEĞİŞİKLİKLER

R.Gazete No: 33054

R.G. Tarihi: 21.10.2025

 

 Ticaret Bakanlığından:


İTHALATTA HAKSIZ REKABETİN ÖNLENMESİNE İLİŞKİN TEBLİĞ

(TEBLİĞ NO: 2025/34)


Amaç ve kapsam

MADDE 1 -(1) Bu Tebliğin amacı, Birleşik Arap Emirlikleri, Kore Cumhuriyeti ve Mısır Arap Cumhuriyeti menşeli/çıkışlı 55.13, 55.14, 55.15, 55.16 gümrük tarife pozisyonları altında sınıflandırılan "sentetik veya suni devamsız liflerden dokunmuş mensucat" ithalatına yönelik re'sen yapılan inceleme sonucunda önlemlerin etkisiz kılınmasına karşı soruşturma açılması ve açılan soruşturmanın usul ve esaslarının belirlenmesidir.


Dayanak

MADDE 2 -(1) Bu Tebliğ, 14/6/1989 tarihli ve 3577 sayılı İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanun, 20/10/1999 tarihli ve 99/13482 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Karar ve 30/10/1999 tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Yönetmeliğe dayanılarak hazırlanmıştır.


Tanımlar

MADDE 3 -(1) Bu Tebliğde geçen;

a) Almanya: Almanya Federal Cumhuriyeti'ni,

b) Avusturya: Avusturya Cumhuriyeti'ni,

c) BAE: Birleşik Arap Emirlikleri'ni,

ç) Bakanlık: Ticaret Bakanlığını,

d) Belçika: Belçika Krallığı'nı,

e) Bulgaristan: Bulgaristan Cumhuriyeti'ni,

f) Çekya: Çek Cumhuriyeti'ni,

g) ÇHC: Çin Halk Cumhuriyeti'ni,

ğ) Danimarka: Danimarka Krallığı'nı,

h) Estonya: Estonya Cumhuriyeti'ni,

ı) Finlandiya: Finlandiya Cumhuriyeti'ni,

i) Fransa: Fransa Cumhuriyeti'ni,

j) Genel Müdürlük: İthalat Genel Müdürlüğünü,

k) GTP: Gümrük tarife pozisyonunu,

l) Güney Kore: Kore Cumhuriyeti'ni,

m) Hırvatistan: Hırvatistan Cumhuriyeti'ni,

n) Hollanda: Hollanda Krallığı'nı,

o) İrlanda: İrlanda Cumhuriyeti'ni,

ö) İspanya: İspanya Krallığı'nı,

p) İsveç: İsveç Krallığı'nı,

r) İtalya: İtalya Cumhuriyeti'ni,

s) Kanun: 14/6/1989 tarihli ve 3577 sayılı İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kanunu,

ş) Karar: 20/10/1999 tarihli ve 99/13482 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Kararı,

t) KEP: Kayıtlı elektronik posta adresini,

u) Kuzey Makedonya: Kuzey Makedonya Cumhuriyeti'ni,

ü) Letonya: Letonya Cumhuriyeti'ni,

v) Litvanya: Litvanya Cumhuriyeti'ni,

y) Lüksemburg: Lüksemburg Büyük Dükalığı'nı,

z) Malta: Malta Cumhuriyeti'ni,

aa) Mısır: Mısır Arap Cumhuriyeti'ni,

bb) Polonya: Polonya Cumhuriyeti'ni,

cc) Portekiz: Portekiz Cumhuriyeti'ni,

çç) Slovakya: Slovak Cumhuriyeti'ni,

dd) Slovenya: Slovenya Cumhuriyeti'ni,

ee) TGTC: İstatistik Pozisyonlarına Bölünmüş Türk Gümrük Tarife Cetvelini,

ff) Yönetmelik: 30/10/1999 tarihli ve 23861 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesi Hakkında Yönetmeliği,

gg) Yunanistan: Yunanistan Cumhuriyeti'ni,

ifade eder.


Soruşturma konusu eşya

MADDE 4 -(1) Soruşturma konusu eşya, 23/6/2025 tarihli ve 32935 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2025/11) kapsamında dampinge karşı önleme tabi olan 55.13, 55.14, 55.15, 55.16 GTP'leri kapsamı "sentetik veya suni devamsız liflerden dokunmuş mensucat"tır.

(2) Önleme tabi ürünlerin TGTC'de yer alan tarife pozisyonlarında ve/veya eşya tanımlarında yapılacak değişiklikler bu Tebliğ hükümlerinin uygulanmasına engel teşkil etmez.


Başvuru ve mevcut durum

MADDE 5 -(1) ÇHC menşeli 55.13, 55.14, 55.15, 55.16 GTP'leri kapsamı eşya ithalatında, 15/2/2001 tarihli ve 24319 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (2001/2) kapsamında dampinge karşı önlem yürürlüğe konulmuştur. 31/12/2018 tarihli ve 30642 dördüncü mükerrer sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2019/4) ile tamamlanan nihai gözden geçirme soruşturması sonucunda %87 olan önlem oranı %44 olarak değiştirilerek önlemin devamına karar verilmiştir.

(2) 23/6/2025 tarihli ve 32935 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2025/11) ile tamamlanan son nihai gözden geçirme soruşturması sonucunda anılan önlemin aynen uygulanmaya devam edilmesine karar verilmiştir.

(3) 22/8/2015 tarihli ve 29453 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2015/40) çerçevesinde, ÇHC menşeli 55.13, 55.14, 55.15, 55.16 GTP'leri kapsamı eşya için uygulanan dampinge karşı önlem Bulgaristan ve Polonya menşeli/çıkışlı ürünlere teşmil edilmiştir.

(4) 7/5/2019 tarihli ve 30767 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2019/15) çerçevesinde, ÇHC menşeli 55.13, 55.14, 55.15, 55.16 GTP'leri kapsamı eşya için uygulanan dampinge karşı önlem Yunanistan menşeli/çıkışlı eşyaya teşmil edilmiştir.

(5) 26/8/2021 tarihli ve 31580 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2021/41) çerçevesinde, ÇHC menşeli 55.13, 55.14, 55.15, 55.16 GTP'leri kapsamı eşya için uygulanan dampinge karşı önlem İspanya, İtalya, Almanya menşeli/çıkışlı olan ve anılan Tebliğde belirtilen firmalardan eşya ithalatına teşmil edilmiştir.

(6) 1/6/2023 tarihli ve 32208 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2023/20) çerçevesinde, ÇHC menşeli 55.13, 55.14, 55.15, 55.16 GTP'leri kapsamı eşya için uygulanan dampinge karşı önlem Kuzey Makedonya menşeli/çıkışlı ithalata teşmil edilmiştir.

(7) 20/2/2024 tarihli ve 32466 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2024/8) ile ÇHC menşeli 55.13, 55.14, 55.15, 55.16 GTP'leri kapsamı eşya için uygulanan dampinge karşı önlem Avusturya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa, Hırvatistan, Hollanda, İrlanda, İsveç, Letonya, Litvanya, Lüksemburg, Macaristan, Malta, Portekiz, Romanya, Slovakya ve Slovenya menşeli/çıkışlı eşyaya teşmil edilmiştir. Ayrıca, anılan Tebliğ ile İtalya, İspanya ve Almanya menşeli/çıkışlı ithalata, İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2021/41) ile teşmil edilen önlem gözden geçirilmiş ve yapılan değişikliklerle önlemin uygulanmaya devam edilmesine karar verilmiştir.

(8) 4/9/2025 tarihli ve 33007 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan İthalatta Haksız Rekabetin Önlenmesine İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: 2025/22) çerçevesinde, ÇHC menşeli 55.13, 55.14, 55.15, 55.16 GTP'leri altında yer alan eşya için uygulanan dampinge karşı önlem Malezya menşeli/çıkışlı eşya ithalatına teşmil edilmiştir.

(9) ÇHC menşeli 55.13, 55.14, 55.15, 55.16 GTP'leri kapsamı eşya ithalatında uygulanan dampinge karşı önlemin BAE, Güney Kore ve Mısır menşeli/çıkışlı olarak yapılan ithalat ile etkisiz kılındığına yönelik olarak Bakanlık tarafından re'sen bir inceleme başlatılmıştır.

(10) Mezkûr önlemlerin etkisiz kılındığına ilişkin bulgular Kanun, Karar ve Yönetmelik hükümleri çerçevesinde değerlendirilmiştir.


Önlemlerin etkisiz kılınmasına ilişkin bulgular

MADDE 6 -(1) Soruşturma konusu eşya ithalatının analizinde, Türkiye İstatistik Kurumunun özel ticaret sistemine göre açıklanan dış ticaret istatistikleri kullanılmıştır.

(2) Soruşturma konusu eşyanın genel ithalatı miktar bazında 2022-2025 yıllarında sırasıyla 19.536 ton, 15.485 ton ve 12.019 ton; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde ise sırasıyla 4.340 ton ve 7.175 ton olarak gerçekleşmiştir.

(3) Soruşturma konusu eşyanın genel ithalatı değer bazında 2022-2025 yıllarında sırasıyla 165 milyon ABD doları, 137 milyon ABD doları ve 101 milyon ABD doları; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde sırasıyla 38 milyon ABD doları ve 52 milyon ABD doları seviyesinde gerçekleşmiştir.

(4) Soruşturma konusu eşyanın genel ithalatına ilişkin birim fiyatlar ise 2022-2025 yıllarında sırasıyla 8,5 ABD doları/kg, 8,8 ABD doları/kg ve 8,4 ABD doları/kg; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde sırasıyla 8,7 ABD doları/kg ve 7,3 ABD doları/kg olmuştur.

(5) Soruşturma konusu eşyanın ÇHC'den gerçekleştirilen ithalatı 2022-2025 yıllarında düzenli olarak gerileyerek sırasıyla 4.112 ton, 3.040 ton ve 2.228 ton; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde ise 815 ton ve 559 ton seviyelerinde gerçekleşmiştir.

(6) ÇHC'den yapılan soruşturma konusu eşya ithalatı değer bazında 2022-2025 yıllarında sırasıyla 26 milyon ABD doları, 20 milyon ABD doları ve 16 milyon ABD doları; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde ise sırasıyla 6 milyon ABD doları ve 4 milyon ABD doları olarak gerçekleşmiştir.

(7) Soruşturma konusu eşyanın ÇHC'den ithalatının birim fiyatları 2022-2025 yıllarında sırasıyla 6,2 ABD doları/kg, 6,6 ABD doları/kg ve 7,1 ABD doları/kg; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde ise 7 ABD doları/kg ve 7,1 ABD doları/kg seviyelerinde gerçekleşmiştir.

(8) Soruşturma konusu eşyanın BAE'den 2022 ve 2023 yılında ithalatı bulunmazken, 2024 yılında 0,5 ton ithalat gerçekleşmiştir. 2024 (Ocak-Nisan) döneminde ise bu ülkeden gerçekleştirilen bir ithalat bulunmamaktadır. 2025 (Ocak-Nisan) döneminde ise 106 tonluk ithalat gerçekleşmiştir. BAE'nin miktar olarak ithalatımızdaki payı 2024 (Ocak-Nisan) döneminde mevcut değilken 2025 (Ocak-Nisan) döneminde %1,5'e yükselmiştir.

(9) BAE'den soruşturma konusu eşyanın ithalatı değer bazında 2024 yılı için 3.800 ABD doları olup 2024 (Ocak-Nisan) döneminde gerçekleşmiş bir ithalat mevcut değildir. 2025 (Ocak-Nisan) döneminde ise 585 bin ABD dolarıdır.

(10) Soruşturma konusu eşyanın BAE'den ithalatının ortalama birim fiyatları ise aynı dönem için 8,2 ABD doları/kg, 2024 (Ocak-Nisan) döneminde ithalat bulunmazken, 2025 (Ocak-Nisan) döneminde 5,5 ABD doları/kg olarak gerçekleşmiştir.

(11) Güney Kore'den gerçekleştirilen ithalata miktar bazında bakıldığında 2022-2025 yıllarında sırasıyla 100 ton, 66 ton, 78 ton; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde ise sırasıyla 69 ton ve 686 ton olarak gerçekleşmiştir. Güney Kore'nin ithalatımızdaki payı miktar olarak 2022 yılı (Ocak-Nisan) döneminde %1 iken, 2025 yılı aynı dönemde %10'a yükselmiştir.

(12) Güney Kore'den ithalatın değeri 2022 yılında 1,2 milyon ABD doları, 2023 yılında 960 bin ABD doları, 2024 yılında 1,1 milyon ABD doları; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde sırasıyla 960 bin ABD doları ve 4,4 milyon ABD doları olarak gerçekleşmiştir.

(13) Soruşturma konusu eşyanın Güney Kore'den ithalatının birim fiyatları 2022 yılında 12,1 ABD doları/kg, 2023 yılında 14,5 ABD doları/kg, 2024 yılında 13,8 ABD doları/kg; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde sırasıyla 13,9 ABD doları/kg ve 6,5 ABD doları/kg olarak gerçekleşmiştir.

(14) Mısır'dan gerçekleştirilen ithalata miktar olarak baktığımızda; 2022 yılında 124 ton, 2023 yılında 148 ton 2024 yılında 679 ton; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde ise sırasıyla 127 ton ve 4 bin ton olarak gerçekleştiği görülmüştür. Mısır'dan gerçekleşen ithalatın miktar olarak payı 2022 (Ocak-Nisan) döneminde %0,1 iken, 2025 yılı aynı dönemde %56,1 olarak gerçekleşmiştir.

(15) Mısır'dan gerçekleştirilen ithalata aynı dönem için değer olarak bakıldığında; 902 bin ABD doları, 713 bin ABD doları ve 4,1 milyon ABD doları; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde ise 613 bin ABD doları ve 26 milyon ABD doları olduğu görülmektedir.

(16) Mısır'dan aynı dönemde gerçekleştirilen ithalatın birim fiyatlarına sırasıyla baktığımızda 7,3 ABD doları/kg, 4,8 ABD doları/kg ve 6 ABD doları/kg; 2024 (Ocak-Nisan) ve 2025 (Ocak-Nisan) dönemlerinde ise sırasıyla 4,8 ABD doları/kg ve 6,4 ABD doları/kg olarak görülmektedir.

(17) Uluslararası ticaret verileri için International Trade Center (Trademap) istatistiklerinden faydalanılmış olup anılan kaynaktan BAE verileri en güncel 2023 yılı, Güney Kore ve Mısır verileri ise en güncel 2024 yılı olacak şekilde temin edilebilmiştir.

(18) Trademap veri tabanında, BAE'nin soruşturma konusu eşya ithalatında en büyük pay ÇHC'ye ait olup 2023 yılında %61'dir. Öte yandan, Türkiye anılan ülkenin ithalatında on dördüncü sırada yer almaktadır. BAE'nin inceleme konusu ürün ithalatının 2023 yılında ortalama birim fiyatı 4,8 ABD doları/kg olurken, ÇHC ve Türkiye'den ithalatının ortalama birim fiyatları sırasıyla 3,3 ABD doları/kg ve 14,7 ABD doları/kg düzeyinde gerçekleşmiştir.

(19) Trademap istatistiklerine göre, BAE'nin 2023 yılında Türkiye'ye inceleme konusu eşya ihracatı 144 ton olup ülkemize ihracat ortalama birim fiyatı 6,5 ABD doları/kg iken, aynı eşyada toplam ihracat ortalama birim fiyatının aynı yılda 4,7 ABD doları/kg olduğu görülmektedir. BAE'nin ihracatında ülkemiz yirmi dördüncü sırada yer alıp, payı %0,4'tür.

(20) Trademap veri tabanında, Güney Kore'nin 2024 yılında soruşturma konusu eşya ithalatında en büyük pay ÇHC'nin olup 2024 yılında %82'dir. Türkiye mezkur ülkenin ithalatında %0,1 pay ile on birinci sıradadır. Güney Kore'nin toplam ithalatının 2024 yılında ortalama birim fiyatı 5,1 ABD doları/kg olurken, aynı yıl ÇHC ve Türkiye'den gerçekleştirdiği ithalatın birim fiyatları sırasıyla 4,7 ABD doları/kg ve 27,8 ABD doları/kg düzeyinde gerçekleşmiştir.

(21) Güney Kore'nin soruşturma konusu eşyada 2024 yılı ihracatının %4'ü, altıncı sırada yer alan Türkiye'ye gerçekleşmiştir. Anılan ülkenin ortalama ihracat birim fiyatı aynı yıl 11,1 ABD doları/kg olurken, Türkiye'ye ihracatının ortalama birim fiyatı 4,2 ABD doları/kg olmuştur.

(22) Trademap veri tabanında, Mısır'ın soruşturma konusu eşya genel ithalatı 2024 yılı için 10.812 ton olup ithalatında birinci sırada %87 payla ÇHC, ikinci sırada ise %4 payla Türkiye yer almaktadır. Mısır'ın soruşturma konusu ürün ithalatının 2024 yılında ortalama birim fiyatı 12,5 ABD doları/kg, ÇHC ve Türkiye'den gerçekleştirdiği ithalatın ortalama birim fiyatları ise sırasıyla 10,8 ABD doları/kg ve 9,6 ABD doları/kg olarak gerçekleşmiştir.

(23) Trademap veri tabanında, Mısır'ın soruşturma konusu eşyada 2024 yılında gerçekleştirdiği ihracat kapsamında ülkemizin %61'lik miktar payı ile birinci sırada bulunduğu anlaşılmaktadır. Mısır'ın aynı yıl içinde soruşturma konusu eşyada gerçekleştirdiği toplam ihracatın birim fiyatı 28 ABD doları/kg iken ülkemize ihracatının birim fiyatı 15,9 ABD doları/kg olarak görülmektedir.


Karar ve işlemler

MADDE 7 -(1) Yapılan incelemeler sonucunda İthalatta Haksız Rekabeti Değerlendirme Kurulunca BAE, Güney Kore ve Mısır menşeli/çıkışlı 55.13, 55.14, 55.15, 55.16 GTP'leri altında kayıtlı "sentetik veya suni devamsız liflerden dokunmuş mensucat" ithalatına ilişkin olarak Yönetmeliğin 38 inci maddesi çerçevesinde önlemlerin etkisiz kılınmasına karşı soruşturma açılmasına karar verilmiştir.

(2) Soruşturma, Genel Müdürlük tarafından yürütülecektir.


Soru formları ve bilgilerin toplanması

MADDE 8 -(1) Soruşturma için gerekli bilgilerin temini amacıyla, söz konusu eşyanın bilinen ithalatçıları ile soruşturma kapsamına giren bilinen yabancı üretici/ihracatçılarına ve soruşturmaya konu ülkelerin Ankara'daki büyükelçiliklerine soruşturmanın açılışına ilişkin bildirimde bulunulur. Bildirimde soruşturmanın açılış tebliği, inceleme raporunun gizli olmayan özeti ve soru formlarına erişim hususlarında bilgiye yer verilir.

(2) Bildirim gönderilemeyen veya kendilerine bildirim ulaşmayan diğer ilgili taraflar, soruşturma ile ilgili bilgilere Bakanlığın https://www.ticaret.gov.tr/ithalat uzantılı internet sitesinden sırasıyla "Ticaret Politikası Savunma Araçları", "İzleme ve Önlemlerin Etkisiz Kılınması", "Soruşturmalar" sekmelerini takip ederek erişebilir.

(3) Soruşturmaya ilişkin yazılı ve sözlü iletişim Türkçe yapılır. Soru formuna yanıtlar hariç olmak üzere, Türkçe dışında bir dilde sunulan hiçbir bilgi, belge, görüş ve talep dikkate alınmaz.

(4) Soruşturma kapsamında yurt dışında yerleşik firma, kurum ya da kuruluşların soru formu cevaplarını bir yasal temsilci vasıtasıyla Bakanlığa iletmeleri durumunda, ilgili firma, kurum ya da kuruluşların anılan yasal temsilci adına resmî bir vekâletname (yetki belgesi) düzenlemesi gerekir. Düzenlenecek vekâletnamenin soru formu cevaplarını ileten yurt dışında yerleşik firma, kurum ya da kuruluşun imza yetkilisi tarafından imzalanmış olması; Türkçe veya İngilizce tercümesinin sunulması, Yabancı Resmî Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesine uygun olarak "apostil tasdik şerhi" taşıması, apostil tasdik şerhi bulunmaması halinde o ülkedeki Türk Konsolosluğunun tasdikini içermesi gerekir.


Süreler

MADDE 9 -(1) Soru formunu cevaplandırma süresi, soruşturma açılmasına dair bildirimin gönderildiği tarihten itibaren posta süresi dâhil 37 gündür. 8 inci maddede belirtilen, bildirimin ve soru formlarının gönderilmediği ilgili taraflar ise, bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren işleyecek 37 günlük süre ile bağlıdır.

(2) Soru formunda istenilen bilgilerin haricinde, soruşturmayla ilgili olduğu düşünülen diğer bilgi, belge ve görüşlerin dikkate alınabilmesi için, bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren en geç 37 gün içinde Genel Müdürlüğe yazılı olarak ulaştırılması gerekir.

(3) Soruşturmanın sonucundan etkilenebileceklerini iddia eden diğer ilgili tarafların da (yerli üreticiler, ilgili meslek kuruluşları, tüketici dernekleri, üretim dalındaki işçi veya işveren sendikaları ve benzeri) görüşleri ile konuya ilişkin her türlü bilgi ve belgeyi bu Tebliğin yayımı tarihinden itibaren soruşturmanın akışını etkilemeyecek şekilde soruşturma süreci içerisinde yazılı olarak Genel Müdürlüğe bildirmeleri gerekir.


İş birliğine gelinmemesi

MADDE 10 -(1) Yönetmeliğin 26 ncı maddesinde belirtildiği üzere, taraflardan birinin belirtilen süreler içinde gerekli bilgiyi sağlamaması veya yanlış bilgi vermesi ya da bilgi vermeyi reddetmesi veya soruşturmayı engellediğinin anlaşılması halinde soruşturmaya ilişkin karar, olumlu veya olumsuz, mevcut verilere göre alınır.


Geçici önlem, teminat, vergilerin geriye dönük uygulanması

MADDE 11 -(1) Kararın ilgili maddeleri uyarınca; soruşturma süresince geçici önlem uygulanması kararlaştırılabilir, kesin önlem soruşturmanın başlangıç tarihinden öncesine gitmemek ve geçici önlemlerin alındığı tarihten itibaren geriye 90 gün ile sınırlı olmak kaydıyla geriye dönük olarak uygulanabilir.

(2) Kararın ilgili maddeleri uyarınca, soruşturma konusu ithalat soruşturma süresince teminata bağlanabilir.


Yetkili merci ve adresi

MADDE 12 -(1) Soruşturma ile ilgili bilgi ve belgeler ile görüşlerin aşağıda belirtilen yetkili merciye iletilmesi gerekir:

T.C. Ticaret Bakanlığı

İthalat Genel Müdürlüğü

İthalat Politikalarını İzleme ve Değerlendirme Dairesi

Adres: Söğütözü Mah. Nizami Gencevi Cad. No:63/1 Çankaya/ANKARA

Tel: +90 312 204 99 73

www.ticaret.gov.tr

(2) Soruşturmada "Türkiye'de yerleşik firma, kurum ve kuruluşlardan ilgili taraf olmak isteyenler," soru formlarına cevapları ile soruşturma ile ilgili görüşlerini, kendilerine ait KEP adreslerinden Bakanlığın aşağıda yer alan KEP adresine ve e-posta adresine gönderir:

KEP Adresi: ticaretbakanligi@hs01.kep.tr

E-posta Adresi: oeksorusturma@ticaret.gov.tr

(3) Soruşturmada "yurt dışında yerleşik firma, kurum ve kuruluşlardan ilgili taraf olmak isteyenler," soru formlarına cevapları ile soruşturma ile ilgili görüşlerini Bakanlığın yukarıda yer alan posta ve e-posta adreslerine gönderir.


Soruşturma başlangıç tarihi

MADDE 13 -(1) Soruşturma, bu Tebliğin yayımı tarihinde başlamış kabul edilir.


Yürürlük

MADDE 14 -(1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.


Yürütme

MADDE 15 -(1) Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.

 

----------o----------

    × Popup Görseli

    E-Bültenimizi İnceleyin